تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

درباره بلاگ
تشک و کالای خواب داتیس

گروه داتیس سالهاست در زمینه ی تولید و عرضه تشک و کالای خواب فعالیت می نماید.
داتیس با‌عرضه تشک های طبی متناسب با آناتومی طبیعی بدن می‌کوشد گامی در پیشگیری و بهبود مشکلات ستون فقرات و کمردرد های مضمن بردارد و در این راستا از پیشرفته‌ترین اصول علمی و فناوری های روز دنیا مانند :‌ مموری فوم ، فنر های منفصل ، پارچه های گردباف و ژاگارد و .. بهره می‌برد .
از افتخارات داتیس ابداع و به کارگیری اسکلت بندی و ساختار سازگار با طبیعت و شکل بدن در تشک ها و دیگر محصولات کالای خواب داتیس می‌باشد که با تضمین استراحتی عمیق و آرام‌بخش در تجهیز و تأمین نیاز ادارات دولتی ، نهادها ، سازمان های مختلف ، هتلها ، بیمارستان ها و … نقش مهم و موفقی را ایفا نموده است .
استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد و استفاده از کالای خواب مرغوب بهداشت خواب را تضمین می نماید .
داتیس در تلاش است با استفاده از تمام توانایی‌هایی که در اختیار دارد با اعتقاد به اصل مشتری مداری تأمین بهداشت خواب مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نماید و تحقق این امر مهم را جزو توانایی‌های خود می‌داند .
*****
ارتباط با ما
02156393316
09109494264
Telegram.me/datismattress

پارچه ژاکارد


آیا می دانید چرا پارچه ژاکارد بی نظیر است ؟ آیا می دانید به چه پارچه ای ژاکارد گفته می شود؟ از کاربرد پارچه ژاگارد اطلاع دارید ؟


تعریف پارچه ژاکارد


به پارچه ای که در عملیات دوخت های پیچیده و برنامه ریزی شده توسط تار و پود بافته میشود و طرح و نقش خود را از روند پیچیده ی تار و پود میگیرد پارچه ژاکارد گفته می شود حال که با تعریف عامیانه و بین المللی پارچه ژاکارد آشنایی پیدا کردیم خوب است پیرامون بی نظیر  بودن آن هم بحث کنیم.

پارچه های عادی  که در صنایع مختلف همانند پوشاک و نساجی بکار می رود جنس های مختلفی دارند اما بیش از نود درصد آنها رنگ و نقش خود را از چاپ می گیرند به این معنی که با چاپ بر روی پارچه خام تبدیل به پارچه ای طرح و نقش دار می شوند که از ضررهای این سیستم تولید پارچه، احتمال ایجاد حساسیت و  تعرق توسط رنگ های شیمیایی استفاده شده در چاپ هست اما با بهره گیری از فناوری ها و استقبال مردم از منسوجات سازگار با پوست بدن، پارچه ژاکارد به محبوبیت بسیاری دست پبدا کرد.



حتما بخوانید : فواید پارچه نخ بامبو



طراحی پارچه ژاکارد به جای پارچه چاپ شده و یا رنگ بر روی پارچه بافته برتری قابل توجهی دارد. کسی که دستگاه بافت پارچه ژاکاردرا اختراع کرد ژوزف ماری ژاکارد نام دارد.


ژوزف ژاکارد فرانسوی (۱۸۳۴-۱۷۵۲) فرانسوی،در سال ۱۸۰۵ ماشین ژاکارد اولیه را اختراع کرد و با این کار موجب تحولی شگرف در زمینه تولید پارچه های طرحدار که تا آن زمان بصورت دستی انجام میشد پدید آمد.  کارگرانی که تا این تاریخ در کارگاه بافندگی کار میکرده و پس از اختراع و بکار گیری از دستگاه ژاکارد بی شغل شدند طی یک توطئه دسته جمعی، ژوزف را به قتل رساندند. بعد از آن ونسانزی ایتالیایی و وردل مکانیزم مزبور را کامل تر کردند و امروزه بیشتر تحت عنوان ژاکارد ونسانزی Vinchenzy و وردل Verdol شناخته میشوند.

جوزف ماری ژاکارد

پارچه ژاگارد در تشک


پارچه هایی که در تشک های داتیس استفاده می شود تماما از نوع ژاکارد می باشند. از دیگر ویژگی های این پارچه قدرت پایداری بیشتر و کشش بالاست و  فرآیند بافندگی پارچه ژاکارد به نسبت پارچه های دیگر به نیروی کار و زمان بیشتری لازم است.

 
از طریق تکنولوژی بافت ژاکارد قابلیت ایجاد انواع طرح و رنگ بدون دخالت مواد شیمیایی میسر گردیده است. بارزترین پیشرفتی که در ماشین آلات بافت دستی بافت پارچه ایجاد شد، اختراع ماشین ژاکارد در قرن 18 است.  ماشین بافندگی خودکار در پایان  قرن هجدهم و اوایل قرن نوزده اختراع شد. شیوه ی عملکرد ماشین ژاکارد اساساً‌ مانند ماشین بافندگی دستی هست . ماشین‌های دستی کاملاً‌ از دور خارج نشده‌اند و هنوز هم در برخی از موارد خاص بکار گرفته می شوند.


طرح تشکیل دهنه ژاکارد محدودیت ندارد و هرچند ساده به نظر میرسد اما از بخشهای زیادی تشکیل شده است و نصب و نگهداری آن نسبتا گران است.از نظر تولید پارچه های بدون عیب،مکانیزمهای ژاکارد بیش از دابی و بادامک قابل اطمینان اند. دستگاههای مدرن ژاکارد به کنترل و راه اندازی بیش از هزار و دویست نخ هارنیش با راپورت پودی نه هزار پیک مجهزند و چند دستگاه را میتوان روی یک ماشین بافندگی قرار داد تا قابلیت بافت طرحهای مختلف در آن افزایش یابد.سیستم های ژاکارد در بالای ماشین بافندگی نصب میشوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی