تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

درباره بلاگ
تشک و کالای خواب داتیس

گروه داتیس سالهاست در زمینه ی تولید و عرضه تشک و کالای خواب فعالیت می نماید.
داتیس با‌عرضه تشک های طبی متناسب با آناتومی طبیعی بدن می‌کوشد گامی در پیشگیری و بهبود مشکلات ستون فقرات و کمردرد های مضمن بردارد و در این راستا از پیشرفته‌ترین اصول علمی و فناوری های روز دنیا مانند :‌ مموری فوم ، فنر های منفصل ، پارچه های گردباف و ژاگارد و .. بهره می‌برد .
از افتخارات داتیس ابداع و به کارگیری اسکلت بندی و ساختار سازگار با طبیعت و شکل بدن در تشک ها و دیگر محصولات کالای خواب داتیس می‌باشد که با تضمین استراحتی عمیق و آرام‌بخش در تجهیز و تأمین نیاز ادارات دولتی ، نهادها ، سازمان های مختلف ، هتلها ، بیمارستان ها و … نقش مهم و موفقی را ایفا نموده است .
استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد و استفاده از کالای خواب مرغوب بهداشت خواب را تضمین می نماید .
داتیس در تلاش است با استفاده از تمام توانایی‌هایی که در اختیار دارد با اعتقاد به اصل مشتری مداری تأمین بهداشت خواب مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نماید و تحقق این امر مهم را جزو توانایی‌های خود می‌داند .
*****
ارتباط با ما
02156393316
09109494264
Telegram.me/datismattress

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

روانشناسی رنگ اتاق خواب

نیاز انسان به خواب و استراحت برای تخلیه خستگی ها، تنش ها و فشارهای روزمره یکی از انکار نشدنی ترین نیازهاست که رابطه مستقیم با میزان سلامت، تندرستی، نشاط و موفقیت ما در زندگی دارد. کیفیت و کمیت خواب نقش بسیار زیادی در میزان رضایت ما از زندگی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای داشتن خوابی آرام و عمیق به توصیه های زیر عمل کنید.


بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟

برای آنکه خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ ها به شما کمک می کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می کند.

amin karamifard

فراموش کردن در خواب


اما اگر ما دچار اینگونه مشکلات نیستیم چرا اکثرا خواب هایمان را فراموش می کنیم؟ در واقع ما انسانها  به خوبی می توانیم  اطلاعات را فیلتر کنیم و اگر چیزی توجه ما را جلب نکند و دانستن آن خیلی مهم نباشد آن را به یاد نمی آوریم به روند ذهنی در آماده کردن صبحانه اگر کمی دقت کنیم واقعا نمی توانیم آن را برای دیگران تعریف کنیم برخی دانشمندان فکر می کنند خواب ها هم همینطورند.

اما احتمالا بین آنها که خواب های شان را به یاد می آورند و آنها که به یاد نمی آورند تفاوتی عصبی وجود دارد برای مقایسه محققان امواج مغزی هر دو نوع خواب رونده را بررسی کردند اول از همه امواج آلفا بین ۸ تا ۱۲ هرتز را بررسی کردند که وقتی بیدار هستنید هم حضور دارند جالب اینجاست که نوسان این امواج الفا با جلوگیری از بروز احساسات همراه بود یعنی کاهش دامنه ی نوسان مطابق با رها کردن احساسات و افزایش هیجانات است.

بیایید این را به خواب های مان ربط دهیم. وقتی داوطلبان بیدار شدند، یک صوت و همراه با آن چند اسم تصادفی برای آنها پخش شد کسانی که خواب هایشان را ۴ بار یا بیشتر در هفته به یاد می آوردند در مقایسه با کسانی که تنها یک یا دو بار در ماهخوابشان را به یاد می آوردند ، کاهش پایدارتری در امواج آلفا داشتند به عبارت دیگر گروهی که بیشتر به یاد داشتند هنگام بیداری پردازش عمیق تری از اسامی داشتند هر چند این تفاوت در مرحله REM خواب وجود نداشت در عوض امواج آلفای افزایش یافته واحتمالا باعث شده که داوطلب بیدار شود در حقیقت تفاوت عمده ی بین این دو گروه همین است که افرادی که خواب شان را به یاد میآورند، اغلب در طول شب از خواب بیدار می شوند در نتیجه این موضوع باعث شد دانشمندان به این باور برسند که زمانیکه در بیداری به سر می برید به شما اجازه می دهد اطلاعات خواب به حافظه ی دراز مدت بپیوندد و خواب رونده، صبح روز بعد آن را به یاد آورد هرچه بیشتر بین خواب بیدار باشید وقت بیشتری برای ذخیره ی اطلاعات دارید اما پیش از آن که قطعی بگوییم، به تحقیق بیشتری نیاز داریم زیرا علم و دانش ما از عالم خواب بسیار کم است و هنوز چیز زیادی ازآن نمی دانیم.

amin karamifard

Audio pillow


امروزه با وجود رشد بسیار بالا در تکنولوژی شاهد محصولات بسسیار هوشمندی هستیم که زندگی را راحت تر و سریع تر میکند . در صنعت بالش و کالای خواب نیز اتفاقات جالببی در حال وقوع می باشد مانند تشک و بالش های دارای مموری فوم  که خواب خوبی را برای مشتریان این محصول به ارمقان آورده است. بالش های هوشمند امروزی دارای لوازم جانبی جالب و کاربردی هستند مانند تصویر بالا که در ون بالش یک دستگاه هدفن به کار رفته است و در هنگام خواب با استفاده از این بالش هوشمند به راحتی میتوان به اهنگ مورد علاقه خود گوش فرا داد.


تحقیقات تولید بالش هوشمند مموری فوم  در حال حاضرمدتی است بروی سایت Kickstarter اغاز شده است. استقبال از تولید چنین محصولی بسیار زیاد بوده است. سازندگان بالش هوشمند تنها به پنجاه هزار دلار نیاز داشتند و این در حالیست که پروژه آن‌ها تا این لحظه چهرصد و سی پنج هزار دلار کمک هزینه دریافت کرده است.


خرید بهترین بالش طبی

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که همه چیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود. اینجاست که اینترنت اشیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. موضوعی که باعث می‌شود همه چیز با هم در ارتباط باشد. با در نظر گرفتن همین شرایط در آینده باید شاهد ساخت بالش هوشمند هم باشیم. هر چند سالهای اخیر بالش هوشمند مموری فوم در بازار های ایران قابل دسترس است اما منظور ما از بالش هوشمند در این مقاله بالشی می باشد که از تکنولوزی های روز بهره برده باشد.



چراغ‌های LED داخل این بالش قرار گرفته که می‌توانند هر روز صبح به شما پیمام بدهند. این محصول به سنسورهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج مجهز شده تا بتواند مقدار قلت خوردن فرد در زمان خواب را بسنجد. همچنین این بالش به بلوتوث مجهز شده و می‌تواند برای افراد موسیقی پخش کند تا از خواب بیدار شوید.

تمام اطلاعات جمع‌آوری شده هم از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی نصب می‌شود در اختیار کاربران قرار میگیرد. در این اطلاعات می‌توانید از کیفیت خواب باخبر شوید. اگر در خواب‌ افراد اختلالی به وجود بیاید در این برنامه مشخص می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده این بالش هوشمند با قیمت ۱۵۰ دلار راهی بازار می‌شود اما افرادی که در Kickstarter آن شرکت کنند می‌توانند با ۱۳۰ دلار چنین محصولی در اختیار داشته باشند.

amin karamifard

گیاه بامبو

گیاهی که امروز به بامبو یا بامبوخوش‌شانس معروف است در واقع اصلا از خانواده نی‌ها یا خیزران‌ها نیست و از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش‌شانس شناخته می‌شود.

این گیاه بومی کامرون در مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است. این گیاهان در بوته‌های به هم فشرده رشد میکنند و ارتفاعی بالاتر از ۱.۵ متر میتوانند داشته‌باشند. معمولا برگها به درازای ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر و عرض تا ۴ یا ۵ سانتی‌متری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده‌میشوند. امروزه در جهان به عنوان گیاه تزئینی چینی معرفی و بازاریابی میشود ولی در واقع اینچنین نیست و این گیاه بومی اغلب نقاط آسیا نیست.

گیاه بامبو که‌ تاکنون بیش از 662 نوع آن شناخته شده دارای قطر و ضخامت‌های متفاوت ‌‌است‌ و در حال حاضر بهترین‌ نوع بامبو در ژاپن‌، چین و به‌طورکلی کشورهای شرق آسیا و هند ‌روئیده و کشت می‌شود.

در ایران می‌توان لیالستان لاهیجان، علی‌آباد (در فاصله سخت‌سر و تنکابن‌)، قاسم‌آباد رودسر و تقریبا بیشتر نقاط شمال کشور را از مساعدترین‌‌ مناطق رویش‌ بامبو به‌ محسوب نمود.

بامبو از چهار قسمت سطح‌ داخلی (دارای پوشش‌ نرم)، دیافراگم‌ (متصل‌کننده بخش‌های ‌ساقه‌ به‌یکدیگر) میانه‌ و پوشش‌ رویه‌ که‌ بسیار سخت و دیرشکن است‌ تشکیل شده و‌ دیافراگم‌کاملا فشرده‌ بوده‌ و آب در آن نفوذ نمی‌کند.

البته بامبوهایی که درگل‌فروشی‌های تهران و شهرستان‌های بزرگ کشوربرای مصارف زینتی به فروش می‌رسند ازانواع داخلی آن نیستند بلکه نوع خاصی از بامبوهستند که به «لاکی بامبو» شهرت دارند.

نام علمی این نوع بامبو «دراسینا» است.

نگهداری بامبو در آب:



در روش نگهداری بامبو در آب نباید تمام ساقه را در آب قرارداد ، بلکه باید فقط 3 تا 5 بند پایین آن در آب باشد. اگر تمام ساقه داخل آب قرار گیرد ، ریشه تمام سطح ساقه را می پوشاند و این از زیبایی گیاه می کاهد.

برای نگهداری بامبو در آب معمولی ابتدا می باید حدود دو ساعت آب را کنار بگذارید تا کلر آن کاملاّ از بین برود، زیرا کلر آب باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود. پس از گذشت مدت زمان یاد شده بامبو را در آن قرار دهید.

لازم به یادآوریست که هر 15 الی 20 روز یک بار باید آب گیاه بامبو را عوض کرد.

بامبو ، املاح موجود در آب را جذب و به این ترتیب رشد می کند.

با تعویض آب، املاح مورد نیاز در اختیار گیاه قرار می گیرد و در نتیجه، رشد سریع تر را شاهد خواهید بود.

یاد آور می شویم هرگز نباید از آب معدنی برای نگهداری بامبو استفاده شود ، زیرا آب معدنی دارای فلوئر است و وجود این ماده باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود.

خاک ژله ای:



به منظور نگهداری گیاه بامبو در خاک ژله ای ابتدا باید بامبو را در آب قرار داد تا ریشه کند.
حدودا دو ماه ونیم پس از آنکه بامبو به ریشه نشست می توان آن را داخل خاک های ژله ای قرار داد.
در زمان هایی که قصد تعویض یا شارژ خاک ژله ای را داشتید، بامبو را داخل آب نگهداری کنید.
لازم به ذکر است در این روش نگهداری ، املاح مورد نیاز بامبو از طریق خاک ژله ای تامین می شود.

کاشت بامبو در خاک:



گیاه بامبو فقط در خاک های مخصوص می تواند به زندگی ادامه دهد . از خصوصیات این نوع خاک ها ، قابلیت نگهداری آب به مدت طولانی را می توان نام برد.

رشد بامبو در این خاک ها افزایش می یابد. بامبو ، گیاهی است که در رطوبت 70 درصد در جنوب شرقی آسیا رشد می کند ، اما با دمای معمولی داخل اتاق نیز سازگاری دارد، البته اگر قصد رسیدگی بیشتر و بهتر از این گیاه را دارید می توانید در زمان های مختلف ، برگ های گیاه را با آب پاش مرطوب کنید.

بامبو، گیاهی است که هم از طریق ریشه و هم از طریق برگ تغذیه می کند. با پاشیدن آب روی آن در واقع شما به دو روش، مواد غذایی را به گیاه تزریق کرده اید ؛ البته اگر می خواهید گیاه شما رشد بهتری داشته باشد، می توانید از قطره های تقویتی یا اسپری تغذیه استفاده کنید.

نورگیری گیاه بامبو:



گیاه بامبو نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد. این گیاه کاملا آپارتمانی است و بهترین نور برای آن نوری است که در فاصله حدود 3 متر از پنجره ای که جلوی آن پرده کشیده شده می باشد.

بامبو با شرایط آب و هوایی ثابت، سازگار است. از این رو از نگهداری بامبو مقابل باد کولر، نزدیک بخاری یا شومینه و یا جلو دری که بعضی اوقات نسیمی از لای آن می وزد، خودداری کنید و همچنین از جا به جا کردن آن بپرهیزید، چرا که این گیاه بعد از مدتی به مکانی که در آن قرار دارد عادت می کند و جا به جایی ممکن است ضربه ی جبران ناپذیری به گیاه وارد کند و باعث زرد شدن برگ های آن شود.

از بامبو به عنوان گیاهی اجتماعی یاد می شود. زمانی که تعداد زیادی از این گیاه در کنار یکدیگر قرار گیرد ، سرعت رشد آن افزایش می یابد.

نکته قابل توجه اینکه رنگ ها بر روند رشد بامبو تاثیر بسیاری دارند که در اینجا به تأثیر دو رنگ قرمز و مشکی اشاره می کنیم:

رنگ قرمز:



اصولا گیاه بامبو به رنگ های شاد به خصوص قرمز واکنش مثبتی نشان می دهد.

تجربه نشان داده که اگر مکان نگهداری این گیاه با رنگ های شاد مثل نارنجی و قرمز تزئین شده باشد، برگ های این گیاه با سرعت بیشتری رشد می کنند و امکان زدن جوانه های بیشتری را فراهم می سازند.

همچنین وجود رنگ های گرم در مکان نگهداری گل بابو ، طول عمر گیاه را افزایش می دهد .

رنگ مشکی:



ازآنجا که بامبو به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد ، رنگ مشکی تاثیر منفی بر روند رشد آن می گذارد و در صورتی که مدت زمان زیادی گیاه در معرض رنگ مشکی قرار گیرد ، پژمرده می شود و به تدریج از بین می رود.

مردم تایلند در مورد تعداد بامبو هایی که نگه می دارند، اعتقاد خاصی دارند. آنها معتقدند که نگهداری تعداد دو شاخه، نشانه عشق و ازدواج است. سه شاخه نشانه خوشبختی، پنج شاخه نشانه سلامتی، هفت شاخه نشانه پولدار شدن و ثروت و نه شاخه نشانه خوش یمنی در تمام امور زندگی است.

گیاه بامبو به گونه های مختلفی تقسیم می شود که مهمترین آنها عبارتنداز:

1. بامبوی جوانه: این نوع بامبو از قسمت های وسط ساقه تشکیل می شود . برگ ها ازجوانه ی کنار ساقه می رویند. طول ساقه های نوع جوانه بین 50تا120 سانتی متر و رنگ برگ ها در این نوع، سبز است.   

2. بامبوی برگ سبز: در این نوع بامبو ، رنگ برگ ها سبز پررنگ است و ارتفاع ساقه به 2 تا 120 سانتی متر می رسد.

3. بامبوی طلایی: رنگ برگ ها در بامبوی طلایی، سبز کم رنگ است که رگه های سبز پر رنگی در آن دیده می شود، اما بعضی از انواع این گونه دارای برگ های سبز کم رنگ یکدست است.

4. بامبوی سیلور (ابلق): این گونه از بامبو دارای برگ هایی به رنگ سبز کم رنگ و پر رنگ است و طول ساقه آن به 120 سانتی متر می رسد.

بامبو از نظر نوع پیچ نیز دارای تقسیم بندی می باشد :

1. پیچ فنری:

یکی از پر طرفدارترین پیچهای بامبو می باشد و از نظر تعداد پیچ نیز به دسته های تک پیچ ، دو پیچ ، سه پیچ و چهار پیچ تقسیم می شود .
    
2. پیچ O:

به دلیل شباهت زیاد این نوع پیچ بامبو به کلمه O انگلیسی به این نام معروف شده است .

3. پیچ S:

به دلیل شباهت زیاد این نوع پیچ بامبو به کلمه S انگلیسی به این نام معروف شده است. با قلمه تکثیر می یابد. از هر جا که خواستید قلمه می زنید اما دیگر پیچ نمی خورد.

تکثیر گیاه بامبو به روش قلمه زدن انجام می شود که در زیر توضیح داده شده است.

تکثیر به روش قلمه زدن:

از قسمت پایین ساقه ، بالای ریشه ، 3 بند را در نظر بگیرید ، از وسط بند 4 به بعد می توانید آن را قلمه بزنید . شما می توانید تعداد بند های بیشتری را انتخاب کنید ، اما اگر کمتر از سه بند داشته باشد ، ممکن است گیاه از بین برود . قسمت پایین ساقه را به صورت اریب، برش زده و قسمت بالای آن را به وسیله چسب مخصوص و یا شمع بپوشانید.
 
برش پایین ساقه:

در این قسمت دقت کنید برش به وسیله ی یک تیغ یا قیچی تیز مخصوص گل انجام شود، در غیر این صورت ممکن است آوند های پایین ساقه دچار آسیب دیدگی گردد و در نتیجه گیاه از بین برود.

شمع زدن:

در هنگام شمع زدن باید دقت شود تمامی قسمت های بالای ساقه پوشیده شود و روی آن شمع ریخته نشود . معمولا ساقه پس از یک ماه ، ریشه و پس از دو ماه جوانه خواهد زد.

amin karamifard