تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

تشک و کالای خواب داتیس

داتیس برند برتر کالای خواب

درباره بلاگ
تشک و کالای خواب داتیس

گروه داتیس سالهاست در زمینه ی تولید و عرضه تشک و کالای خواب فعالیت می نماید.
داتیس با‌عرضه تشک های طبی متناسب با آناتومی طبیعی بدن می‌کوشد گامی در پیشگیری و بهبود مشکلات ستون فقرات و کمردرد های مضمن بردارد و در این راستا از پیشرفته‌ترین اصول علمی و فناوری های روز دنیا مانند :‌ مموری فوم ، فنر های منفصل ، پارچه های گردباف و ژاگارد و .. بهره می‌برد .
از افتخارات داتیس ابداع و به کارگیری اسکلت بندی و ساختار سازگار با طبیعت و شکل بدن در تشک ها و دیگر محصولات کالای خواب داتیس می‌باشد که با تضمین استراحتی عمیق و آرام‌بخش در تجهیز و تأمین نیاز ادارات دولتی ، نهادها ، سازمان های مختلف ، هتلها ، بیمارستان ها و … نقش مهم و موفقی را ایفا نموده است .
استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد و استفاده از کالای خواب مرغوب بهداشت خواب را تضمین می نماید .
داتیس در تلاش است با استفاده از تمام توانایی‌هایی که در اختیار دارد با اعتقاد به اصل مشتری مداری تأمین بهداشت خواب مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نماید و تحقق این امر مهم را جزو توانایی‌های خود می‌داند .
*****
ارتباط با ما
02156393316
09109494264
Telegram.me/datismattress

۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۴۲

تاریخچه تشک خوشخواب | تشک داتیس

واژه تشک که در زبان لاتین Mattress گفته می شود در زمان جنگ های صلیبی اروپایی به تصویب رسید. اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه تشک صحبت کنیم باید بگویم  استفاده از تشک ها در گذشته نقش بسیار مهمی در رابطه با راحتی خواب و استراحت افراد ایفا کرده است. همانطور که همه می دانیم در گذشته تشک ها با تکنولوژی امروزه نبوده اند و عموم مردم از پارچه های ضخیم پشمی، پنبه ای و نمدی به عنوان تشک استفاده کرده اند.

گذشتگان ما برای ساخت تشک بیشتر از پنبه استفاده می کردند به این صورت که پارچه ای برای رویه تشک می ساختند و پنبه را در داخل آن رویه قرار می دادند در نهایت تشک نهایی مورد استفاده قرار می گرفت.

ادامه مطلب

تشک پنبه ای


تشک پنبه ای دردسر های خود را به همراه داشت، به دلیل از فرم افتادن و مقاوم نبودن آن برای مدت طولانی هر چند وقت یک بار باید پنبه های داخل آن تعویض و یا پنبه زنی می شد تا بتواند به حالت اولیه و گود افتادگی های آن برطرف گردد. در بعضی از تشک ها به جای پنبه  برای بالا بردن کیفیت از موی اسب نیز استفاده می شد.

زمانی که به تاریخچه ی تشک نگاه میکنیم شاهد تولید آن با ابزاری مانند یک کمان و دو چوب هستیم و این ابزار تمام تکنولوژی ساخت تشک در زمان های قدیم بود. تمامی تشک های پنبه ای مورد استفاده در زمان قدیم حاصل پنبه زنی و زحمت بسیار بوده است که معمولا فردی با دوچرخه و کمانش در کوچه پس کوچه های تهران قدیم را زیر پا می گذاشت تا بتواند دل یک تشک را بشکافد و  سرپا و نو را پدید آورد.

کمان دو چوبه  از درخت ازگیل ساخته می شد برای ضرب زدن به تشک، اما این روزها استفاده از این گونه وسایل  بسیار کم رنگ شده است و بیشتر مردم به استفاده از تشک های فنری روی آورده اند و دیگر از به پرواز درآمدن پنبه های درون تشک شکافته شده خبری نیست.

پنبه زنی تشک


روش دوختن تشک اینگونه بود که در مرحله اول پنبه های آن را بیرون می ریختند و بروی پارچه ای تمیز میگذاشتند و دو زانو در کنار پنبه ها نشسته سپس با استفاده از کمان و موشه پنبه ها را به هم میتنیدند و دست از هم جدا می کردند پس از آنکه پنبه های درون آن، رشته رشته شدند پنبه ها را درون پارچه می ریزند و سپس سر آن را با نخ پلوار می دوزند. تشک آماده شده ولی می بایست پف آن را پا ضربه چوب بگیرند تا به یک تشک ایده آل تبدیل شود.

گرچه امروزه به ندرت از اینگونه تشک ها استفاده می شود ولی هنوز هم اینگونه تشک های پنبه ای برای افرادی که عادت به خوابیدن بروی زمین را دارند میتواند انتخاب خوب و ایده آلی باشد.

با گذر زمان و تغییر افکار مردم کم کم استفاده از تخت خواب هم در کنار تشک ضروری شد. تا جایی که هر شخصی از آن استفاده می کرد حتما باید تشک خود را بروی چهارچوبی که تخت یا باکس گفته می شد قرار داد تا حس راحتی بیشتری هنگام خواب و استراحت بروی تشک داشته باشیم.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ساخت و تولید تشک هم در راستای پیشرفت علم پیشرفت و تشک های متفاوت و  با خاصیت های متفاوت پدید آورد مانند : تشک های فنری، طبی فنری، تشک های تمام طبی،  لاتکس، تشک های یونولیتی، تشک های آبی، بادی، تشک های برقی، اورتوپدیک و ... که هر یک  کاربرد خاص خود را دارند.

حتما بخوانید : انواع تشک طبی 

جدیدترین و بهترین تکنولوژی به کار رفته در تشک های امروزی را میتوان به استفاده از مموری فوم در تشک ها دانست و هم چنین استفاده از سیستم فنر های پاکتی نقش به سزایی در هنگم راحتی و استراحت  درهنگام خواب دارد و هم چنین طول عمر فنر را در تشک بالا تر می برد. سیستم فنر های جدا به این گونه عمل میکند که با توجه به ساختار بدن که قسمت های مختلف دارای وزن متفاوت می باشد نسبت به فشار وارده از قسمت های مختلف بدن ( سر، کمر، باسن، پاها ) فنر تشک نسبت به فشار وارده در آن نقطه فرو رفته و فنر های دیگر قسمت های تشک حالت سکون دارند این امر سبب میشود هنگام دراز کشدن بروی تشک حس راحتی بیشتری بروی تشک داشته باشید و گردش خون درون بدن به راحتی انجام شود.

تشک فنر پاکتی


هیچ وقت استفاده از تشک های سفت به افرادی که دارای کمر درد و ناراحتی ستون فقرات دارند می باشند توصیه نمی شود. زیرا تشک سفت باعث می شود استخوان های ستون فقرات هماهنگی و انعطافی که باید با شانه و لگن داشته باشد را از بین ببرد و ناهماهنگی ایجاد کند و به همین دلیل استفاده از تشک سفت آسیب پذیر بوده و استفاده آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا باید کمی نرم بوده تا آن هماهنگی و انعطاف لازم هنگام دراز کشیدن بروی تشک ایجاد شود و هنگامی که بروی تشک دراز می کشید حس خستگی نکید و تشک باعث کمر درد نشود.

مجله خواب داتیس پیشنهاد و توصیه اکید می کند حتما از تشک هایی استفاده کنید که مورد تایید و معتبر باشند و از کیفیت و گارانتی لازم برخوردار باشند از این جهت تشک و کالای خواب داتیس با تجربه فراوان در این زمینه سعی بر آن نموده تا تشک هایی را تایید نماید که استاندارد های لازم را داشته و مورد آسیب رسانی مشتری نباشد.


ما مشاور شما هستیم

تماس با ما

۰۲۱۵۶۳۹۳۳۱۶

۰۹۱۰۹۴۹۴۲۶۴


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی